avatar Ten blog rowerowy prowadzi beduks z miasteczka Tczew. Mam przejechane 72436.86 kilometrów w tym 1981.80 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.32 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. baton rowerowy bikestats.pl
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl Free counters!

Wykres roczny blog rowerowy beduks.bikestats.pl

Lipiec, 2019

Magia Obwódu Kaliningradzkiego dzień 2

Środa, 31 lipca 2019 · dodano: 21.10.2019 | Komentarze 0

Do POŁUDNIA ZWIEDZIŁEM MIASTO ROWEROWO , ŻLE SIE JEŻDZI PO KALININGRADZIE, SŁABA INFRASTRUKTURA. Jednak miasto naprawdę piękne. Mając wiedzę o bardzo ruchliwej i nieprzyjemnej trasie do Bałtijska postanowiłem podjechać ichniejszym PKSem i to było słuszne.

Nie ma problemów z rowerem w autobusie. Bałtijsk dopiero od 8 lat otwarty dla normalnych ludzi , poprzednio miejsce ściśle chronione i zmilitaryzowane. Zwiedziłem port, nabrzeże,  twierdzę Pilawa. Z wielkim trudem ( strasznie wiało) zagotowałem wodę na kuchence i wypiłem kawę z kawiarki zagryzjąc czekoladą. 3 dni wcześniej odbył się pochod Floty wajennoj. NIESTETY SPÓZNIŁEM SIĘ Z WIZą BO MIAŁEM OGLĄDAĆ TO WIELKIE WYDARZENIE. Zadzwoniłem do Vladimira który odebrał mnie z dworca i pojechaliśmy na obiad do pani Tatiany która czekała z prawdziwą ucztą. Był barszcz ukraiński , gołąbki, smażony dorsz , kurczaki i cała masa  smakołyków. Dostałem obfitą paczkę na drogę. I tak wspaniali ludzie ugościli obcego człowieka,  to właśnie magia wschodu. Miesiąc póżniej wróciłem wraz z żoną i córką  do Bałtijska by podziękować i zrewanżować się pani Tatianie , człowiekowi który urodził się piekle oblężonego Leningradu. Zwiedziłem piękny dom Vladimira, nie dałem się namówić na nocleg ( wygrała myśl namiot na brzegu morza), jednak Vladimir postanowił mnie kawałek podwieżć w kierunku Jantarnego. Auto się zepsuło zaraz po starcie i pożegnałem tego wspaniałego człowieka ruszając do stolicy bursztynu Jantarnego. Zbłądziłem trochę i chaszczami w wśród pól nieuprawnych pełnych o zgrozo barszczu Sosnowskiego dotarłem po 3 godzinach do celu. Plaża piękna, infrastruktura przebogata. Rozbiłem namiot koło baru na brzegu morza i fale kołysały mnie do snu, kolejna piękna nadmorska noc niezapomniana.

mój apartament u Valerija

• Sprzęt Author Mission

Magia Obwodu Kaliningradzkiego dzień 1

Wtorek, 30 lipca 2019 · dodano: 17.10.2019 | Komentarze 1

Rosji bywałem niejeden raz. Wiedziałem czego mogę się spodziewać. Tymczasem ta krótka wyprawka okazała się jakąś magiczna historią którą ciężko wymyślić , a nawet wyśnić, ale od początku.

Po Greckiej Tragedii szanse na jazdę e-bikem zerowe , jazda Trekiem moim ukochanym w moim stanie, ciut ryzykowna. Ale kto nie ryzykuje ten nie ma , postanowiłem ruszyć do obwodu Kaliningradzkiego. Namówił mnie Piotr z N.Dworu ( wielkie dzięki) wiza elektronnaja darmowa wyrobienie nie problem. Autem podjechałem do granicy, zostawiłem je na parkingu w Gronowie. Rowerem na przejście i tam stała się magia. Czekając w kolejce podszedł do mnie Rosjanin i zaproponował , że ma za granicą busa i podwiezie mnie do Kaliningradu ot co. Wyglądał jak Mrówka. Pomyślałem zaraz mi jakąś kontrabandę zaproponuje jak nie raz bywało. Nic z tego Vladimir bo tak ma na imię mój bohater opowieści czekał na mnie za granicą, bo mnie bardzo dokładnie sprawdzili i zadali kilkanaście pytań kontrolnych. Vladimir czekał do busa z rowerem zapakował i za dobrą godzinkę byłem w centrum Kalinigradu co pozwoliło mi zwiedzić miasto dokładni oszczędzając czas.W busie była także mama Vladimira pani Tatiana postać kluczowa.Bywa tak że jest tzw chemia i z panią tak właśnie było, po kilkunastu zdaniach dowiedziałem się sporo i to że bardzo fajnie zrozumiale nadal władam rosyjskim. 10 lat nauki za karę a teraz proszę przydało się. Pani Tatiana zaprosiła mnie do swojego domu w Bałtijsku na obiad. Czy skorzystałem to się okaże. I jakie miało skutki to spotkanie? Wysiadłem przy dworcu południowym,kupiłem kartę mega tanio do neta i zacząłem zwiedzać piękny Kaliningrad jakże nie radziecki. Miasto potrafi zachwycić , położone nad Pregołą była stolicą Prus zachowana jest świetnie pomimo , że była Festung. Póżnym wieczorem udałem się do domu Valerija z warmshowers który mnie pięknie ugościł . Przygotowałem kolację  w stylu tajskim i przy winie z Valerijem i jego piękną małżonką pogadaliśmy długo, pięknie i namiętnie.cdn foty jutro idę spać

bus Vladimira
bus Vladimira © beduks
miasto ma wiele do zaoferowania
miasto ma wiele do zaoferowania © beduks
lokalne tanie smaczne czibureki itp
lokalne tanie smaczne czibureki i samsa itp © beduks

kwas czyli rosyjska coca cola
kwas czyli rosyjska coca cola © beduks
parki zacne

ręczna robota
ręczna robota © beduks
duch wielkich czasów miasta
duch wielkich czasów miasta © beduks
muzeum oceanu

Kategoria Kalinin.2019

Grecja po Agrinio.

Wtorek, 23 lipca 2019 · dodano: 09.10.2019 | Komentarze 0

Po powrocie z bacpackingu w Lepanto wziąłem auto z serwisu Toyoty i pojeżdziłem bez wspomagania po Agrinio

Agrinio mural 1
Kategoria Zagran.

Grecka Tragedia 2019

Piątek, 5 lipca 2019 · dodano: 08.10.2019 | Komentarze 0

Miała to być wyprawa roku 23 dni na rowerze w pięknej Helladzie i zasadniczo było tylko , że rowerem o tylko 1 etap. Po 29 godzinnej podróży dojechaliśmy do Kozani Grupa JAD Jan, Andrzej  i Damian. W wiosce o nazwie zbyt trudnej do pisania czy wymówienia podjął nas jej szef Filippos z WS. Warunki super , rano ruszyliśmy na trasę 1 etapu jak się okazało mojego jedynego, auto zostawiliśmy u naszego znajomka na czas wyprawy. Grecja górami stoi, kierunek Meteory oddalone o jakieś 130 km 1 dnia bez aklimatyzacji raczej nie do pojechania. Więc plan był na 2 dni. Radośnie mijaliśmy piękne senne greckie wioseczki. Sporo trudnego terenu i wysiłku, no i zaczął się upał do którego trzeba przywyknąć. Po 40 km mój ebike do którego przykuł mnie los,zaczął wyświetlać error, myślałem ,że przeciążyłem system na stromych podjazdach. Po kilkunastu km dziecko Bosha silnik power formance 500 CX wyzionął ducha po przejechaniu 15 tyś km. Z info wynikało ,ze w Grecji nie ma serwisu Bosha , taki unijny kraj i rowerowy. Taxi wróciłem do Kozani po auto ,żyłem nadzieja , ze jeszcze da się naprawić , może w Atenach. Tam złożyli silnik wymienili łożyska, ale systemu ze spalonym procesorem nie uruchomili i finito Grecja 2019 na rowerze stał się faktem. Zostałem turysta wspierającym grupę w wersji kierowca z płetwami i maska w wolnej chwili nurek.. Kidy 2 tygodnie póżniej padło sprzęgło wziąłem namiot na plecy i zostałem bacpackingowcem , nawet było uroczo si sympatycznie , ale to juz inna historia.Teraz po 2 miesiącach kiedy z perspektywy myśle o tych zdarzeniach, żal . Jednak dzięki tej awarii zobaczyłem 200 proc więcej. Z firmą Bosh walczył niezmordowany Bogdan Bondariew i wywalczył po prawie 6 tygodniach nowy silniczek od chytrych niemiaszków z Bosha którzy nie chcieli uznać gwarancji.

Na starcie

lustracja grupy
lustracja grupy © beduks
czasami nawet bardzo trudny
czasami nawet bardzo trudny © beduks
góreczki górki i kapliczki
góreczki górki i kapliczki © beduks