Info
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2022, Styczeń5 - 3
- 2021, Grudzień10 - 0
- 2021, Listopad9 - 0
- 2021, Październik14 - 0
- 2021, Wrzesień22 - 0
- 2021, Sierpień9 - 0
- 2021, Lipiec5 - 0
- 2021, Czerwiec12 - 0
- 2021, Maj18 - 0
- 2021, Kwiecień13 - 0
- 2021, Marzec8 - 1
- 2021, Luty8 - 0
- 2021, Styczeń8 - 0
- 2020, Grudzień10 - 0
- 2020, Listopad14 - 0
- 2020, Październik9 - 2
- 2020, Wrzesień13 - 0
- 2020, Sierpień22 - 0
- 2020, Lipiec25 - 0
- 2020, Czerwiec19 - 0
- 2020, Maj12 - 1
- 2020, Kwiecień4 - 0
- 2020, Marzec12 - 0
- 2020, Luty10 - 2
- 2020, Styczeń11 - 1
- 2019, Grudzień12 - 1
- 2019, Listopad11 - 2
- 2019, Październik11 - 3
- 2019, Wrzesień11 - 0
- 2019, Sierpień5 - 0
- 2019, Lipiec6 - 1
- 2019, Czerwiec18 - 2
- 2019, Maj17 - 0
- 2019, Kwiecień12 - 0
- 2019, Marzec13 - 6
- 2019, Luty13 - 5
- 2019, Styczeń12 - 0
- 2018, Grudzień12 - 0
- 2018, Listopad13 - 1
- 2018, Październik13 - 3
- 2018, Wrzesień16 - 0
- 2018, Sierpień21 - 2
- 2018, Lipiec23 - 2
- 2018, Czerwiec21 - 3
- 2018, Maj26 - 12
- 2018, Kwiecień19 - 2
- 2018, Marzec21 - 18
- 2018, Luty18 - 0
- 2018, Styczeń13 - 1
- 2017, Grudzień7 - 1
- 2017, Listopad13 - 2
- 2017, Październik13 - 0
- 2017, Wrzesień17 - 3
- 2017, Sierpień17 - 1
- 2017, Lipiec24 - 1
- 2017, Czerwiec16 - 3
- 2017, Maj23 - 3
- 2017, Kwiecień22 - 7
- 2017, Marzec18 - 4
- 2017, Luty14 - 3
- 2017, Styczeń16 - 3
- 2016, Grudzień17 - 4
- 2016, Listopad16 - 5
- 2016, Październik17 - 5
- 2016, Wrzesień19 - 3
- 2016, Sierpień17 - 2
- 2016, Lipiec24 - 6
- 2016, Czerwiec20 - 6
- 2016, Maj27 - 10
- 2016, Kwiecień27 - 3
- 2016, Marzec25 - 17
- 2016, Luty20 - 26
- 2016, Styczeń18 - 4
- 2015, Grudzień17 - 3
- 2015, Listopad10 - 1
- 2015, Październik18 - 10
- 2015, Wrzesień16 - 4
- 2015, Sierpień13 - 8
- 2015, Lipiec28 - 11
- 2015, Czerwiec24 - 13
- 2015, Maj21 - 9
- 2015, Kwiecień21 - 18
- 2015, Marzec25 - 27
- 2015, Luty21 - 19
- 2015, Styczeń22 - 27
- 2014, Grudzień7 - 8
- 2014, Listopad11 - 14
- 2014, Październik13 - 3
- 2014, Wrzesień17 - 3
- 2014, Sierpień24 - 18
- 2014, Lipiec23 - 13
- 2014, Czerwiec22 - 21
- 2014, Maj13 - 5
- 2014, Kwiecień22 - 22
- 2014, Marzec15 - 11
- 2014, Luty10 - 11
- 2014, Styczeń11 - 14
- 2013, Grudzień2 - 1
- DST 44.54km
- Czas 02:13
- VAVG 20.09km/h
- VMAX 52.60km/h
- Temperatura 22.3°C
- Podjazdy 764m
- Sprzęt Trek Powerfly 5 czyli akt desperacji
- Aktywność Jazda na rowerze
Czeskim pograniczem
Niedziela, 12 sierpnia 2018 · dodano: 28.11.2018 | Komentarze 0
Bardzo interesująca i terenowa wycieczka przez Szczeliniec Wielki i Nachod . Widoki super , choć po szlakach pieszych musiałem znosić rower po schodach. Powrót drogą 100 zakrętów.

Wejście na Szczeliniec © beduks

Po schodach się nie da trzeba znosić © beduks

takie przed domkiem © beduks

ruchoma szopka © beduks

kaplica czaszek © beduks

super ścieżka Nachod Kudowa © beduks

tablica info © beduks

mjOa baza DWDZ dUSZNIKI © beduks
Kategoria Dusz.2018
- DST 27.43km
- Czas 01:27
- VAVG 18.92km/h
- VMAX 65.80km/h
- Temperatura 19.3°C
- Podjazdy 664m
- Sprzęt Trek Powerfly 5 czyli akt desperacji
- Aktywność Jazda na rowerze
Do Zieleńca
Sobota, 11 sierpnia 2018 · dodano: 16.11.2018 | Komentarze 0
Krótka wycieczka do Zieleńca.

Podjazd do Zieleńca spory © beduks

no to siup wyciągiem pod Masarykową © beduks

pod schroniskiem Masarykowa Chata © beduks

czeskie strony © beduks

teraz zjazd © beduks

widok na Duszniki © beduks

centrum biatlonowe © beduks

zbliżenie z górki © beduks
Kategoria Dusz.2018
- DST 67.23km
- Czas 03:17
- VAVG 20.48km/h
- VMAX 57.60km/h
- Temperatura 28.5°C
- Sprzęt Trek Powerfly 5 czyli akt desperacji
- Aktywność Jazda na rowerze
Przez Góry Bystrzyckie
Wtorek, 7 sierpnia 2018 · dodano: 15.11.2018 | Komentarze 0
Bardzo górska wycieczka z KŁODZKA PRZEZ BYSTRZYCE KŁODZKĄ I PRZEŁĘCZ GÓR BYSTRZYCKICH Z CHWILOWYM POSTOJEM W CZECHACH DO BAZY.
DUSZNICKA RZEZBA © beduks

most w Kłodzku © beduks

z Marcelinem © beduks

twierdza Kłodzka © beduks

twierdza z dołu © beduks

Bystrzycka ślicznotka © beduks

rynek w Bystrzycy © beduks

Marcelin zwany Majką © beduks

panorama gór Bystrzyckich © beduks

schronisko Jagodna © beduks

czeski przystanek © beduks

napoje konieczne © beduks

na bazie nareszcie © beduks
Kategoria Dusz.2018
- DST 15.15km
- Czas 01:06
- VAVG 13.77km/h
- VMAX 34.30km/h
- Temperatura 24.9°C
- Podjazdy 293m
- Sprzęt Trek Powerfly 5 czyli akt desperacji
- Aktywność Jazda na rowerze
Duszniki i okolice.
Poniedziałek, 6 sierpnia 2018 · dodano: 15.11.2018 | Komentarze 0
Krótki trip po Dusznikach i okolicach. Miasteczko ma wiele do zaoferowania ,a okolice jeszcze więcej.

Rynek Dusznicki © beduks

fontanna zacna © beduks

kościół Duszniki © beduks

kogut zdrojowy © beduks

w parku gra muzyka © beduks

panorama z nad miasta Duszniki © beduks

ta słynna fontanna © beduks
Kategoria Dusz.2018
- DST 71.34km
- Czas 03:39
- VAVG 19.55km/h
- VMAX 51.90km/h
- Temperatura 23.1°C
- Podjazdy 998m
- Sprzęt Trek Powerfly 5 czyli akt desperacji
- Aktywność Jazda na rowerze
Dookoła gór Stołowych.
Niedziela, 5 sierpnia 2018 · dodano: 24.10.2018 | Komentarze 0
Rozpoznawcza wycieczka z Kornelią , całkiem wymagająca. Kornelia została w POLANICY JA POJECHAŁEM DOOKOŁA PRZEZ Wambierzyce i RADKÓW , PIĘKNa WSPINACZKa W KARŁOWIE DO PASTERKI PO AUTO. Prawie km podjazdów było co robić i na co popatrzeć.
Start z Pasterki © beduks

Góry Stołowe mają urok © beduks

Kori i skała © beduks

widok na góry Stołowe sTRZELINIEC wIELKI © beduks

Kierunek Kudowa Zdrój © beduks

córka i syn w parku © beduks

ciężko było Kori kończy trasę © beduks

Polanica ładne miasteczko © beduks

Wambierzyce spektakularne © beduks

na wjeżdzie do Radkowa © beduks

Radków Rynek © beduks

w parku jest zielono i pomarańczowo © beduks

droga 100 zakrętów © beduks
Kategoria Dusz.2018
- DST 11.55km
- Czas 00:47
- VAVG 14.74km/h
- VMAX 38.70km/h
- Temperatura 23.7°C
- Podjazdy 104m
- Sprzęt Trek Powerfly 5 czyli akt desperacji
- Aktywność Jazda na rowerze
Trip po Kłodzku
Sobota, 4 sierpnia 2018 · dodano: 19.10.2018 | Komentarze 0
Wieczorna wycieczka po Kłodzku. Polecam camping przy basenie za 10 pln od czapki warunki super,kuchnia, prąd , węzeł sanitarny.

Urok Kłodzka © beduks

wieczorem po Kłodzku © beduks

miasto z wielką historią © beduks

nowe oświetlenie © beduks

camping przy basenie w Kłodzku ok © beduks
Kategoria Dusz.2018
- DST 29.35km
- VMAX 52.70km/h
- Temperatura 27.2°C
- Podjazdy 625m
- Sprzęt Trek Powerfly 5 czyli akt desperacji
- Aktywność Jazda na rowerze
Na Ślężę
Sobota, 4 sierpnia 2018 · dodano: 28.09.2018 | Komentarze 1
Przy okazji dojazdu na obóz do Duszników postanowiłem zdobyć SLĘŻĘ ROWEREM. UDAŁO SIĘ POGODA, TRASA I WIDOKI PYSZNE I NIEZAPOMNIANE.

kOŚCIÓŁ w Łagiewnikach © beduks

bike z widokiem na ŚLĘŻĘ © beduks

NA SZCZYCIE © beduks

widok na nizinę wrocławską © beduks

motylek na Ślęzy © beduks

masyw imponujący © beduks

wypad na Ślężę udany © beduks
Kategoria Dusz.2018
- DST 20.97km
- Czas 01:25
- VAVG 14.80km/h
- VMAX 27.80km/h
- Temperatura 32.0°C
- Podjazdy 66m
- Sprzęt Trek Powerfly 5 czyli akt desperacji
- Aktywność Jazda na rowerze
Piękny Wrocław
Piątek, 3 sierpnia 2018 · dodano: 28.09.2018 | Komentarze 0
Piękny Wrocław była starówka, ZOO, Panorama Racławicka i Psie Pole gdzie nocowaliśmy w schludnym schronisku młodzieżowym polecam.

w aqwarium zoo © beduks

żyrafy całkiem żywe © beduks

z konikien © beduks

parasolki parasolki © beduks

w pingwinowie © beduks

ty urwisie © beduks

Panorama Racławicka © beduks

starówka Wrocław © beduks

miejsce noclegu Psie Pole © beduks
Kategoria Dusz.2018
- DST 25.80km
- Czas 01:26
- VAVG 18.00km/h
- Sprzęt Trek Powerfly 5 czyli akt desperacji
- Aktywność Jazda na rowerze
Po Tczewie 2 dni
Wtorek, 31 lipca 2018 · dodano: 19.08.2018 | Komentarze 0
- DST 66.23km
- Czas 03:14
- VAVG 20.48km/h
- VMAX 55.30km/h
- Temperatura 18.0°C
- Podjazdy 1503m
- Sprzęt Trek Powerfly 5 czyli akt desperacji
- Aktywność Jazda na rowerze
Rumunia dzień 13 spełnione marzenie P. Transfogaraska zdobyta
Czwartek, 26 lipca 2018 · dodano: 27.11.2018 | Komentarze 2
Droga Transfogaraska lub Trasa Transfogarska[1] (rum. Transfăgărășan) – nazwa drogi krajowej DN7C w Rumunii (rum. Drum național 7C, DN7C), przebiegającej południkowo przez środkową część kraju. Liczy 151 km długości (choć niektóre źródła podają 149,82 km)[2] i po Transalpinie jest drugą pod względem wysokości drogą kołową Rumunii, bowiem w tunelu nieopodal jeziora Bâlea osiąga wysokość 2042 m n.p.m.. Odcinek DN7C określany mianem "właściwej" Drogi Transfogaraskiej liczy 90,2 km długości[3].
Łączy wieś Bascov nieopodal Pitești w Muntenii (wschodnia część Wołoszczyzny) z Cârțișoarą w Siedmiogrodzie (Transylwanii), przecinając z południa na północ główny grzbiet Gór Fogaraskich, pomiędzy ich dwoma najwyższymi s
zczytami: Moldoveanu i Negoiu (najwyższe pasmo górskie rumuńskich Karpat) w Karpatach Południowych – stąd jej nazwa.
Najbardziej spektakularnie prezentuje się północny odcinek drogi.
W części południowej, przy trasie znajdują się liczne atrakcje, m.in.:
zapora na rzece
Ardżesz o wysokości 160 metrów tworząca jezioro Vidraru oraz zamek Poienari, należący do Włada Palownika (pierwowzoru Drakuli). Przy drodze działa kilka hoteli i schronisk. Na trasie znajduje się 27 wiaduktów, 830 mostów[4] oraz kilka mniejszych tuneli.
Najwyżej położony fragment drogi (2042 m n.p.m.) stanowi zarazem
najdłuższy tunel w Rumunii (długości 884 m), przecinający łańcuch
górski.
Ze względu na liczne zakręty, na drodze obowiązuje ograniczenie
prędkości do 40 km/h. Tunel w najwyższym punkcie drogi jest zamknięty od
października (lub listopada) do kwietnia (lub maja), z powodu opadów
śniegu i porywistych wiatrów.
Droga została wyb
udowana w latach 1970–1974 na polecenie Nicolae Ceaușescu, w miejscu istniejących duktów leśnych oraz szlaków górskich. Początkowo miała znaczenie militarne, bowiem rumuński dyktator - nauczony doświadczeniem Operacji „Dunaj” w 1968 i świadomy napiętych stosunków ze Związkiem Radzieckim - chciał zapewnić sobie szybki transfer przez góry w przypadku sowieckiej inwazji. W 1970 Rumunia posiadała już co prawda kilka strategicznych tras przez południowokarpackie przełęcze - powstałych zarówno przed epoką socjalizmu (m.in. Transalpinę oraz DN1), jak i zbudowanych w początkowych latach reżimu komunistycznego (np. DN66) - jednak wszystkie one wytyczono przez doliny rzek, które Sowietom byłoby łatwo blokować i atakować.
Budowę oficjalnie rozpoczęto 10 marca 1970, choć już w 1969
wyremontowano szlak na południowej stronie zapory Vidraru. Podczas robót
wykorzystano około 6 milionów kilogramów dynamitu, a według oficjalnych
statystyk 40 budujących ją żołnierzy straciło życie (w rzeczywistości
było ich kilkuset). Trasa została oficjalnie otwarta 20 września 1974,
chociaż część prac - w szczególności wykonywanie nawierzchni - trwała aż
do 1980.
Rano spora ekscytacja.
To najważniejszy dzień naszej wyprawy. Dzisiaj powinno spełnić się jedno z moich marzeń zdobycie przełęczy Transfogaraskiej. Startujemy ze wsi Citisoara. Początkowo droga ma niski procent nachylenia, świeci słońce, humory mamy doskonale. Wjeżdżamy w las jest coraz bardziej stromo jednak wzniesienie nie przekracza sześciu 7%. Niestety pogoda szybko się psuje połowie trasy zaczynam żyć jest spora mgła. Martwię się czy na szczycie będzie można cokolwiek zobaczyć.5 km przed Przełęczą wyjeżdżamy z lasu naszym oczom ukazuje wijąca się Szosa Transfogaraska. Mija nas sporo Motocyklistów i aut. Połączenie natury z działalnością człowieka daje niespodziewany efekt. Po blisko 3 h docieramy na Przełęcz. Ludzi sporo, jest tam przepiękne Lazurowe jezioro nad którym robimy sobie fotki, nagrywamy film. Szampan na szczycie smakuje wybornie. Uwielbiam spełniać swoje marzenia i realizować podróżnicze plany, właśnie jeden z nich przeszedł do historii. Pozostało zjechać z powrotem do Citiszoary. 30 km zjazdu nie jest wcale takie łatwe trzeba być czujnym no i dłonie bolą od trzymania manetek. Przed wsią zaczynamy szukać noclegu. Ponieważ trudno osiągnąć konsensus. Postanawiam rozbić namiot samodzielnie w miejscu które wydaje mi się odpowiednie(free miejscówka). I tym razem nos mnie nie zawiódł. Zostaje zaproszony przez miejscowych na grilla, pyszne swojskie mięska są głodne podniebienia. Wieczór spędzam w pensjonacie pewnego miłego Rumuna, który udostępnia mi internet, oraz możliwość naładowania akumulatora. Mit o Rumunach jako ludziach nie kulturalnych, brudnych czy obarczonych innymi podobnymi przymiotnikami jest kłamliwy tak mogę powiedzieć po dwutygodniowym pobycie w tym kraju.

miejsce do spania nietypowe na stryszku © beduks

nasza świetlica kempingowa © beduks

jedyna guma na wyprawie © beduks

ruszamy na nią 30 km do celu © beduks

jeszcze tylko 10 © beduks

pogoda się psuje © beduks

mgła coraz większa © beduks

koledzy na podjeżdzie © beduks

chwilami słońce © beduks

krowa pozować gotowa © beduks

wodospadziki na trasie © beduks

Janek na dolnej półce © beduks

makarony z asfaltu © beduks

jeszcze 4 km © beduks

połączenie przyrody i działalności człowieka © beduks

ostatnie zakręty © beduks

prawie szczyt © beduks

jeziorko na przełęczy © beduks

widoki piękne © beduks

przetarło się sporo widać © beduks

jest satysfakcja ze pełnionego marzenia © beduks

to jedziemy w dół © beduks

grill po rumuńsku © beduks

mięsko swojskie smaczne © beduks

a w dali nasze obozowisko © beduks

zachód słońca nad transfagorą © beduks

ta słynna szosa póżnym wieczorem © beduks
Kategoria Rumun. 2018




